« Poprzedni wpis    |     Następny wpis »

50 EDYCJA 24 HEURES DE ROUEN – maraton w strugach deszczu

 

Potwornego psikusa sprawiła pogoda organizatorom pięćdziesiątego, jubileuszowego wyścigu na wytrzymałość w Rouen. Zamiast wielkiej fety i święta sportu motorowodnego, przenikliwe zimno, deszcz … i pustki na bulwarach majestatycznej Sekwany.

 

Fatalne warunki atmosferyczne nie były na szczęście przeszkodą w rywalizacji sportowej.

Tegoroczna edycja 24 godzinnych zmagań w stolicy Górnej Normandii zgromadziła doborową stawkę pilotów, z czołówką kierowców F1 H20 na czele. W zespole DRAKKAR oprócz braci Morin podziwiać mogliśmy znakomite występy P. Chiappe i chyba najlepszego aktualnie zawodnika na świecie Włocha Alexa Craella. W Teamie NAVIKART, sześciokrotnego mistrza świata w klasie C2, oglądaliśmy Erica Doublet i Sebastina Lemoine. W ekipie naszego ,,rodzynka”, czyli drużynie BALT YACHT, za sterami bolidu usiedli: Bartek Marszałek, U. Slakteris i Rosjanin polskiego pochodzenia Stanislav Kourtselnovski. Wyścig, podobnie jak w roku ubiegłym, rozegrany został w formule ,,6-12-6”, to znaczy sześć godzin zmagań w sobotę (18.05), dwanaście godzin w niedzielę (19.05) i ponownie sześć w poniedziałek (20.05). Z rywalizacji wyłączono więc sesję nocną, co nie wszystkim przypadło do gustu. Biorąc jednak pod uwagę fatalną widoczność i zamglone nabrzeża, nie warto było narażać życia i zdrowia zawodników. Dodatkowo w pierwszym dniu wyścigów ruch na Sekwanie (to jeden z najbardziej uczęszczanych szlaków żeglownych w Europie) był ,,jak na Marszałkowskiej” i Jury postanowiło skrócić zawody do 4,5 godziny.

W klasie C1(silniki o poj. 1000 cm3) na czoło wysunął się Team DEFI 24H ESIGELEC (Nr 69) reprezentujący miejscowy Instytut Politechniczny, który o cztery okrążenie wyprzedzał VSI RACING (Nr 55). W C2 (2000 cm3) początkowo znakomicie spisywał się zespół MARINE INSHORE (Nr 28), który niespodziewanie wyprzedzał zdecydowanego faworyta TEAM NAVIKART (Nr 32). Piękny, czarny katamaran Bretończyków dopiero się rozpędzał… Trochę gorzej niż oczekiwano spisywał się ubiegłoroczny zwyciężca z Augustowa – ekipa DAILLY INHORE PASSION (Nr 36). W najszybszej i najbardziej prestiżowej klasie C3 (3000 cm3), w której bolidy osiągają prędkości powyżej 220 km/h, od początku ton nadawał znakomicie przygotowany TEAM DRAKKAR (Nr 1) z wspomnianymi znakomitościami w składzie.

Niewiele ustępował mu równie groźny TEAM PEGASE (Nr 8), w składzie którego mogliśmy podziwiać C. Boyard, X. Savin i R. Avenel.

Po dwóch dniach rywalizacji (tzn. 16 godzinach jazdy) PEGASE wyprzedził DRAKKAR o 6 okrążeń (kolejno 558 i 552) i poniedziałek zapowiadał się fascynująco. Trzeci w C3  STAR BOAT NORMANDY (Nr 12) tracił już do lidera 126 okrążeń. W ,,dwójkach”, sensacyjnie, TEAM NEPTUNE (Nr 34) o 13 okrążeń wyprzedzał NAVIKART. Dzielnie walczący i nadrabiający straty z pierwszego dnia zmagań BALT YACHT TEAM (Nr 31) zaliczył 295 okrążeń, ale niestety nie przekroczył końcowej linii mety. W klasie C1 na prowadzenie wysunął się zespół DKC, który o 3 okrążenia był lepszy od DEFI 24H ESIGELEC. Dwunastogodzinny, niedzielny maraton dał się wszystkim zespołom solidnie we znaki. Piloci, mechanicy, pracownicy obsługi mieli naprawdę dość! Naprawdę trzeba być pełnym podziwu dla wytrzymałości sprzętu i ludzi. Czapki z głów!

Poniedziałek był pasjonującym widowiskiem. O końcowym sukcesie 24 godzinnej walki decydowały detale. Niesamowita walka w klasie C3 pomiędzy zespołami DRAKKAR i PEGAUSE zakończyła się niemalże remisem. Jak można bowiem traktować różnicę dwóch okrążeń po pokonaniu 787 pętli i przepłynięciu ponad 3000 km! Minimalnie lepszy okazał się ten pierwszy, co gwarantuje niebywałe emocje podczas ,,Necko Endurance 2013”, które zostaną rozegrane w dniach 13-14 lipca bieżącego roku w Augustowie. Jedno okrążenie (3,8 km) dzieliło w rywalizacji TEAM NAVIKART od TEAM NEPTUNE w klasie C2! BALT YACHT podczas swojego pierwszego startu w Normandii zajął 6 lokatę. W najmniejszej klasie TEAM DKC wyprzedził studentów z Rouen oraz TEAM MARINE INSHORE (Nr 88).

Za dwa miesiące ekipy zjadą nad Necko, aby stoczyć decydującą batalię o tytuły mistrzów świata w wyścigach na wytrzymałość. Zobaczymy znakomitych pilotów i wspaniale przygotowane zespoły. Komisarzem zawodów w Augustowie z ramienia UIM będzie Prezydent Francuskiej Federacji Motorowodnej J.M.Lhomme. Organizatorem Motorowodnych Mistrzostw Świata Łodzi Wytrzymałościowych jest Augustowski Klub Sportowy ,,Sparta”, Sponsorem Głównym Totalizator Sportowy ,,LOTTO”. Musicie Państwo być z nami!

Specjalny wysłannik z Rouen

Wojciech Krzywiński

_JR34491_24H1025_24H0895_24H0925drakkar_24H0805_24H0837_24H0804_JR34540

wtorek, Czerwiec 4th, 2013 Aktualności, Necko Endurance